Fälttävlan

ang fälttävlan. vet inte men jag tycker det börjar närma sig en tränd i örebro län vilket är hur skojj som helst för då slipper jag vara själv när jag är ute & tävlar.
men jag tycker alla ska ta sig en funderare innan man startar & får blodad tand för det. 

1. gillar du att hopptävla så är inte fälttävlan så bra för hästens hoppteknik. det försämrar (oftast) inte alltid. eftersom hästen blir mindre rädd av sig.
2. självklart är det farligare & mycket tuffare än alla andra vanliga ridsporter som hopp,dressyr etc.
man kommer självklart få räkna med att det kan ske en allvarlig olycka. & mer fysisk aktivitet
3. men att få vistas i skogen & hoppa tekniska saker i skogen kan man döda för att få göra för det är så J***A kul! något så kul kommer man aldrig få uppleva på hästryggen.
4. ni som startat terräng & gnäller på att era hästar river. (gör mig verkligen pist off) vad tror ni när era pollar väl fått in feelingen med terräng? en häst ska hoppa igenom te.x häck inte över den. vilket hästen kommer lära sig med tiden.

så känns skönt att få skriva av sig efter att ha läst mycket hästbloggar från småland till skåne områdena där de tror att hästen kanske inte kommer mista sin hoppteknik bl. men herregud det får man väl räkna med?

uppgång ur vattnet. därför sitter jag ner


Kommentarer
Postat av: Hoppteamet - Emelie

håller med dig! :)

kul att de blir fler i länet som börjar rida terräng... ja har ju då varit lite off från fälttävlan dåra , blev ju så när tävlingar blev inställda å jag själv blev skadad... men nu dra vi igång lite smmått igen ja å den gula, haha ^^

2010-08-13 @ 01:09:53
URL: http://hoppteamet.blogg.se/
Postat av: Anki Schiöld

Mycket klokt skrivet Emma!

2010-08-13 @ 09:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0