utlåtande kring Prestige sadlar

jag vet inte hur många olika modeller jag ridit i men det är många..
& jag måste säga att skulle jag ha en prestige så är det isf merdith eller robert w.
de andra är sjukt hårda i sitsen! De är extremt snygga att titta på men inge sköna i sitsen. knästöden på tex greenstar och goldenstar det kan man knappt kalla för knästöd och de är inte mjuka. påminner nästan om hööks claridge house sadlarna.. 
Dressyrsadlarna är helt okej. den skönaste tyckte jag var top dressage. men den gled man verkligen RUNT i. lite mer läderkänsla så vips skulle det vara bättre! en kalvskinns sadel helt enkelt.

det är iaf vad jag tycker om prestige sadlarna.. 

Kommentarer
Postat av: Clara Brusebäck

jag har goldenstar och mina knä skydd är jättemjuka :O fast inte så stora kanske haha ;)

2010-12-15 @ 17:10:53
URL: http://brusebackclara.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag hade en goldenstar till en av mina hästar förut, och den var hur skön som helst ;)

2010-12-15 @ 22:57:12
Postat av: Linn Forsström - satsande ponnyryttare

Jag har en Golden star. Håller med dig om att sitsen är hal - måste ha helskodda för att ha chans till att sitta still. Och knästöden hjälper inte ett dugg. Skulle vilja ha en Prestige Joy Jumper, men finns bara i 16" och jag behöver 16,5".



Tycker det inte finns sadlar med bra och stora stöd längre ;(

2010-12-16 @ 11:28:59
URL: http://linnforsstrom.blogg.se/
Postat av: emma

jag är absolut inte emot prestige sadlar vill bara göra det klart! men det är ingen jag skulle tänka på i första taget eftersom de är som linnforsstrom säger :-)

2010-12-16 @ 12:43:50
Postat av: sandra klingvall

Man ska ha bruno delgrange elr butet dom sadlarna är sjukt sköna, grym kvalité, snygga ja allt :D

2010-12-18 @ 20:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0