påbörjad lastträning med ceacar

japp igår vart jag så himlans sugen så jag koppla transporten & ställde iordning en hink godis. började med att gå runt & lukta & jag gjorde även så att jag inte fällde ner lämmen förns jag hade ceacar ute. det gjorde mycket att han inte vart så rädd för "transport ljudet"..

han är väldigt tuff shettis i vanligafall. så han satte faktist upp båda framhovarna på första fösöket & t.o.m ena bakhoven fast då gunga det till lite & han flög av.. jag höll på så ett tag med att han skulle få stå & bara se hur lämmen såg ut tills han slappna av helt.

efter ett tag gick jag själv in i transporten men då vart ju allt helt plötsligt mer intressant om man hopa av lämmen & sen kolla in från sidan så det gick ju inte toppen det heller. så jag bestämde mig för att han skulle stå på lämmen & sen att jag gick in en bit & sen valde jag att sätta mig ner. det visade sig ge resultat (prov inte det om du inte vet hur hästen betér sig. (jag valde det för att han i första hand är liten) skulle aldrig gjort det med mina andra två. & han gick faktist in då! så himlans duktig! sen valde jag att backa honom en liten bit i taget ur transporten så han slapp stressa ut. sen la jag av! kändes skönt att veta att han inte är världens största problem-shettis!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0