morgondagen lär bli världsbäst!

imorgon ska ju min medryttare som rider Lillan starta en Pay and Ride med Prisse. (Lc:2)
Satt & läste startlistan igår & såg en ponny vid namn Engla CornFlakes. det namnet hade nämligen min B-ponny som jag sålde 2004 till västerås. & Welsh stuteriet Engla är ju namnet döpt efter..
självklart var vi tvugna & maila dom som köpte honom av oss & kolla upp det hela. han är nämligen såld ännu en gång från Västerås till Sala. & nu så är han tydligen såld till Örebro! en killa som heter jesper rikard. han tävlar för örebrotraktens rf. hur glad blir man inte på en skala 1-10? träffa världens sötaste welsh imorgon som dessutom har vart min i 5år.     

Detta är Cornflakes pappa Comet


& detta är Cornflakes mamma Cornelia.

Kommentarer
Postat av: enewe - med dressyr i fokus

men åh! vad kul!! hoppas vi ses imorgon, kommer ju inte starta förens rätt sent :(( <3

2010-06-22 @ 23:52:29
URL: http://enewe.blogg.se/
Postat av: Sofia iaa Boström

hihihih jag såg honom idag på p&j!! han såg sååå söt ut, vilken jävla hals han har, fast den hade han ju på G redan när du hade han :))

2010-06-23 @ 00:21:05
URL: http://sofiaiaa.blogg.se/
Postat av: filippa

Va roligt! Kul att föräldrarna var så lika varandra:D

2010-06-23 @ 10:42:10
URL: http://filippanilsagard.blogg.se/
Postat av: Sara

Varför rider inte du en klass också? :)

2010-06-23 @ 13:58:13
Postat av: emma

svar sara: jag är inte mkt för P&J & P&R.. sen skulle det ju bli så varmt. så ne det hoppar jag lätt;) hur gick det för er?:)

2010-06-23 @ 19:32:59
Postat av: sandra

haha, såg den ponnyn ;) Anita sa att du haft den :)

2010-06-30 @ 14:36:39
URL: http://xessan.blogg.se/
Postat av: Jesper Rickard

Hej en liten rättelse jag heter Jesper Rickard och tävlar för Örebro Fältrittklubb ÖFK, det stod att jag tävlade för Örebrotrakten och det är fel. Kan passa på att berätta lite om mig och Cornflakes, han är jättesnäll att rida han är också så kelsjuk. När jag borstar hans huvud lägger han huvudet på min axel och då kelar vi lite med varandra. Vi skull ställa upp i Pay and jump och Pay and ride men jag hade jätteont i benet så då kunde jag inte rida det var jättesynd. Jag är sugen på att tävla Cornflakes i dressyr jag tror vi skulle komma långt för han är jätteduktig när jag rider honom. Jag har tävlat i LC:2 och LC:1 med min förra medryttarponny som var en Gotlandsruss hingst, vi vann LC:2, han och jag var lika gamla då 9 år. Han var 128,5 cm. Jag tycker Cornflakes föräldrar liknar honom och de är jättesöta.

2010-08-11 @ 20:53:48
Postat av: Cornelia ^^

Lite lustigt e det allt, jag heter Cornelia o min förra häst hette Cornflakes o min kompis häst heter Comet ? Lite freaky ! Ahaha ;)

2011-09-23 @ 22:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0