Sadlar..

tänkte jag skulle lägga ut bilder på de sadlarna jag ridit i & vilka jag tycker är bäst. resp sämst. eller (mindre sköna) ..


prestig golden star tycker jag är helt ok fast jag skulle ändå inte känna mig nöjd med den.. tycker den är lite hal men det är ju vad jag tycker.. förövrigt riktigt snygg! 

denna franska modell på henri de rivel sadeln är ju prisses förra sadel. den är jätteskön men också i ett halt material. lättskött förövrigt.


är inget stübben fan om jag får säga så. har aldrig tyckt om deras sadlar. eller jo dressyr sadlarna gillar jag. de har verkligen halt läder i sina hoppsadlar. tycker jag inte om :(

jacson celine är verkligen comfort sadel no. 1! superskön men slits fort. kanske beror på hur man hanterar den ioförsig. men den gillar jag :)


Jacson Jean luc är stenhård tycker jag. den är snygg i sin franska modell men stenhåd. inge bra för ryttare med "långa" ben..

Henri de rivel fletcher är jätteskön tack vare sina klossar. sätet är ganska hårt & är det någon jag skulle jämföra denna sadel med så är det globus clic sadeln. ser nästa likadanna ut. bara att henri de rivel är ett kändare märke.


Zaldi star är skön & passar säkert bra till den långa ryttaren med långa ben.

Pessoa Legacy är verkligen hur skön som helt! älskar lädret men den kostar ju efter det också. testade en så på prisse men den passa inte för 5 öre.

Globus clic - den sadeln har ju jag & jag tycker den är hur skön som helst. passar bra på hästar med bred rygg. skön stötdämpning i sätet & vulstret är i ett jätteskönt material. de två klossarna fram är verkligen KLOSSAR så de får verkligen en att sitta kvar. bra stöd i hoppningen!




Bates sadlarna - jag har allt för mycket fördomar av dessa. jag tycker man mest glider runt i dom & att man lika gärna kunde rida med en filt. men det är vad jag tycker. förövrigt är det en snygg sadel, som även hästen värkar trivas med. (om den passar, vill säga)


Kommentarer
Postat av: Sara Jansson

Jag har en Globus CliC, superbra ;D

Och så har jag två Prestige-sadlar men ingen av dom där ;)

2010-06-09 @ 13:36:13
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0