Stigbyglar

Hört mycket disskutioner om säkerhetsstigbyglar. många vill helst ha de klassiska "gummisnodd på sidorna" stigbyglarna. vilket jag också hade innan jag började andvända ledade. det nya börjar luta mot osäkra stigbyglar. folk vill ha mycket balans och breda fotplattor. vad andvänder ni? här är några exempel..

jag andvänder ledade just för att jag lätt får ont i knäna och det ger faktist riktigt bra stötdämpning



jin stigbyglarna

ledade
från intec - bra för dom med knäproblem eftersom dom ger en stötdämpande effekt.

Prestige stigbyglar med bred platta, också en lättvikts stigbygel

mountain horse säkerhets stigbyglar

Plast stigbyglar med bred platta (lättvikts stigbygel)

Sprenger Bow balance - ledade & bred platta.


säkerhetsstigbygel med gummisnodd på sidan.



Soft'up - säkerhetsstigbygel i väldigt många färger. den är gjord i plast & ger ett väldigt plastig intryck.
(lättvikts stigbygel)

kwick out stigbygeln



Australiensisk säkerhetsstigbygel

Kommentarer
Postat av: Sofia iaa Boström

Jag har sprenger bowbalance, dom är grymma :D bra för mina fotleder som är lite klena.

2010-03-21 @ 14:58:02
URL: http://sofiaiaa.blogg.se/
Postat av: emelie

ja rider med vanliga australienska ^^

2010-03-21 @ 22:16:40
URL: http://fjordyy.blogg.se/
Postat av: sofia

jag kan bara rida med vanliga med gummisnodd haha :D

men vill dock ha blåa JIN :(<33

2010-03-22 @ 15:36:53
URL: http://sofiatyp.blogg.se/
Postat av: Emma

ja, jag vill ha gröna eller blåa jin :)

2010-03-22 @ 20:08:07
Postat av: Carro

Vet du var man kan köpa "Plast stigbyglar med bred platta (lättvikts stigbygel)" Kan inte namnet :P

2010-11-29 @ 14:11:35
Postat av: Emma

Hööks har bl plaststigbyglar med bred platta & de är dessutom stötdämpande! =)

2010-11-29 @ 17:31:10
Postat av: Hannah

Jag använder sprenger Bow Balance.

Skit bra!

2011-01-06 @ 08:55:56
URL: http://jumpingstar.blogg.se/
Postat av: IRFAN

Dear Sir/Madam,



We are Leading Manufacturers and Exporters of Equestrain products, Farier Tools and Veterinary instruments. Our company CE Mark Approved & working as per ISO-9001-2008 Standards.



we are export in following items:

Bits, Spurs, Stirrups, Saddle, Reins, Bridles, Halters, Saddle Pads, Rugs, Girths, Gloves, Chaps, Belts, Clinchers, Hoopf Nipper, Hoof Knives, Bull Holders, Curb Chain Hooks, Curb Chain, Etc.



By having advance manufacturing unit, we can offer you TOP Quality Instruments as per your specific design, size, color and with your logo. If you have your own specific instrument, please send us the picture/drawing or detail. We can send you some samples for your kind approval placing your company/brand name logo.



We are looking forward to your positive response,

With Best Regards,

Irfan (Export Manager)

Riaz Horse Int'l

Add: Bun Nizam Pura P.O. Box Talwara

Mughlan,Sialkot-Pakistan.

Ph: +92 52 4600430

Direct No. +92 30 24323406

Email: [email protected]

Web: www.riazhorseintl.com

2012-04-08 @ 14:24:48
URL: http://www.riazhorseintl.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0