Lite behövligt till nästa års FT säsong..


en brösta som håller hela kittet på plats är en toppen säkerhet. en sadel ska ju ligga helt perfekt så man inte ska behöva sånt här skit..men ibland känns det skönt att ha en brösta som kan hålla allt på plats när man vet att chansen är stor att sadeln åker bakåt på en häst som har breda bogblad

Ett happy mouth kimblewick som är godkänd för ponny. jag är nog den personen som är mest emot starka bett på hela jorden! inget starkt bett i mitt stall helst. men detta är endast till för terrängprovet då prisse kan bli extremt tjafsig. det ger inte den extrema hävstångseffekten som ett pelam så det är därför jag vill testa det. blir lite starkare eftersom deltan hjälper till. värt att testa i mina ögon. men absolut inget jag kommer andvända mig av mer än i terrängprovet.

& denna säkerhetsväst som är special för fälttävlan. kommer förståss inte köpa denna förns om ett bra tag. det kommer bli när man klättrar upp i klasserna med storhäst. den ligger runt 5000 lappen & har räddat liv. det säger nästan allt. kommer som sagt inte att köpa den men det är nog en sak man kanske kommer köpa i framtiden..

Kommentarer
Postat av: Sofia iaa Boström

vadddå vad gör den där västen? :)



Jaktkandar hade jag på Majsan, det var typ det enda bettet jag tyckte hon funkade bäst på :)

2010-10-23 @ 00:48:15
URL: http://sofiaiaa.blogg.se/
Postat av: helga

ett tips på bröstan, köp inte en sådan som visas på bilden.den "låser" bogen lite.bättre med en som är format som ett "V".om du fattar vad jag menar?:p

2010-10-24 @ 18:42:57
Postat av: emma

jag förstår vilken du menar. mer den traditionella bröstan. jag tycker själv inte att den hjälper speciellt mycket utan det blir mer en "dekoration". det är därför jag vill ha denna. men jag kan tänka mig att den kan låsa bogen eftersom den är gjord av rent läder.. ett annat alternativ är ju Dyon Bricole bröstan som ha flera ställen eller punkter där den sitter fast. :)

2010-10-24 @ 19:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0