lillan goes the best!

Har ridit lillan hela helgen eftersom amanda är på en visit till göteborg. igår fick det bara bli en vanlig utetur eftersom det var så himla fint väder & lillan verkade också vara på det goa humöret ;-)
trevlig var hon iaf och det märks när hon vet att jag sitter upp på henne. hon vet så väl vad jag menar med mina speciella lillan-kommandon. hon är verkligen en cool brud ;-) 



& idag blev då detta dagens lillan övning. tyckte det passa henne alldeles utmärkt! lagom att både ge henne energi samtidigt som jag är lite glädjedödare för henne. hon har ju en viss tendens till att bara dra och låta hovarna mer eller mindre aldrig ens få nudda marken. så fort kan det gå ;-)
så efter den "stora" stocken är det trav mot "mini" stocken. därefter galopp runt énen för att sedan göra ett galoppombyte. sen i den ganska mjuka svängen runt det frusna diket lägger jag upp tempot ngt så hon får göra det hon gillar mest. lite som ett belönings syfte. därefter blir det en tillbaka sättning för att sedan kunna rida över den "stora" stocken i en normal position.

ouuf, denna övningen var nog lillans favorit idag ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0